Beste intro 24 LMK.jpg

Innovatiejaar 2024: welke producten maken kans op Beste Introductie-award?

NIEUWVEEN – De eerste paar weken van het nieuwe jaar liggen achter ons en dat betekent dat we de genomineerden van de Beste Introductie 2024 aan je voorstellen. Het zijn er veel, dat kunnen we alvast verklappen! Maar liefst 96 producten maken kans op de award.

Lisa van der Linden |

Producenten hadden vorig jaar één dag extra om aan hun nieuwe producten te werken: 2024 was namelijk niet alleen een innovatiejaar, maar ook een schrikkeljaar. En daar hebben ze gretig gebruik van gemaakt, want zoals je ziet staat deze editie vol met genomineerde producten. Fabrikanten hebben alles uit de kast getrokken om vernieuwingen aan te brengen in het assortiment. Een compleet nieuw product, verbeteringen van de receptuur of smaakvarianten toevoegen. Je kunt als fabrikant alle kanten op om innovaties op de markt te brengen. Zo blijkt ook uit de diversiteit van de genomineerden. Van plantaardige toetjes tot toiletpapier en romige chocolade. Producten uit alle categorieën maken kans. En gelukkig hanteren we bij de Beste Introductie geen winnaar per categorie, dus volop kans!

Jury
De jury bestaat uit zelfstandig ondernemers en supermarktorganisaties. Zij beoordelen door middel van een enquête de aangemelde producten op de volgende criteria:
omloopsnelheid
mate van ondersteuning
innovativiteit

Winnaars
Uiteindelijk mogen alle producten met een gemiddelde eindscore van 7 of hoger zich Beste Introductie noemen. Levensmiddelenkrant maakt in de editie van week 13 de winnaars bekend. De fabrikanten van de winnende producten zullen dan hun verhaal doen en reageren op de vraag hoe je een succesvolle introductie doet.

De nominaties staat in dit overzicht. Download de pdf.

2025
Ook dit jaar volgen wij de introducties graag op de voet. Heeft u een introductie? Stuur deze in en wie weet wint uw innovatie volgend jaar de verkiezing Beste Introducties 2025! Neem voor meer informatie contact op met Guido Elfferich door een e-mail te sturen naar Guido@ondernemerspers.nl.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.