WOERDEN – De producten van Koninklijke Eru, bekend van de smeerkazen, zitten in een nieuw jasje. De fabrikant heeft al haar verpakkingen een nieuw design gegeven waarin het erfgoed en het merkverhaal centraal staan. Als eerste ligt Eru Goudkuipje in de nieuwe verpakking in de winkel.
Vorig jaar veranderde Eru haar logo en als vervolg was het tijd voor een nieuwe, frisse verpakking. Wat niet is veranderd, is het vertrouwde kuipje waarin de smeerkaas wordt verkocht. De afbeelding van smeltende kaas op het kuipje moet duidelijk maken waar het bedrijf al generaties lang om bekendstaat, de smeerkaas wordt gemaakt van echte kaas.
Brand- en packaging designbureau brum tekende voor het nieuwe ontwerp. Ontwerper Jon Sonneveld van brum: “Op de vorige verpakking gebeurde veel en was het belangrijkste ingrediënt naar de achtergrond verdwenen. We wilden nu echt het product laten spreken. Dat hebben we veranderd.”
Herkenbaar
De smeuïgheid komt nadrukkelijk naar voren in de illustratieve smeltelementen, krachtige typografie en gouden accenten. De nieuwe verpakking blijft herkenbaar als Eru. Zelfs de iconische campagne uit de jaren tachtig 'We smelten de kazen' komt terug in het design. De graphic designer van Eru, Nieke Stegerman, heeft gezorgd voor de doorvertaling van het design van brum naar de verschillende smaakvarianten.
Eru heeft gekozen voor een gefaseerde introductie om zo verspilling van oude verpakkingen te voorkomen en de duurzaamheid te waarborgen. Naast Eru Goudkuipje Naturel is ook Eru Balans als eerste aan de beurt. Deze producten worden gevolgd door Eru Prestige en Eru Kids. Andere producten zoals Eru Slices Cheddar komen ook aan de beurt voor de restyling.
Bron: Levensmiddelenkrant