Albert Heijn start nieuwe prijzenslag

NIEUWVEEN - Albert Heijn geeft het startsein voor een nieuwe prijzenslag. De supermarktketen verlaagt vanaf dinsdag van een honderdtal A-merken en huismerken de prijzen.

De actie ‘Uw dagelijkse boodschappen in prijs verlagen. Dat helpt’ staat deze dinsdagochtend paginagroot in De Telegraaf en het AD. ‘Hoe kunnen we u helpen in tijden van bezuinigingen?’ zo vraagt Albert Heijn zich in de advertentie af. ‘Door onze prijzen te verlagen’, luidt het antwoord. Volgens de tekst heeft de grootgrutter ‘goed gekeken' naar welke artikelen klanten vaak of regelmatig kopen. Dit zijn de producten die in prijs zijn verlaagd want, zo zegt Albert Heijn, ‘dit merkt u direct in uw portemonnee’.

Weken
Het blijft volgens de marktleider overigens niet bij de tientallen A-merken en huismerken die nu in prijs worden verlaagd. Volgens AH gaan er de komende weken nog veel meer dagelijkse boodschappen volgen. Producten die nu in prijs zijn verlaagd zijn onder meer van Pickwick, Chocomel, Mora, Unox, Bavaria pils en Grand’Italia. Prijsverlagingen lopen op tot zo’n tien procent.

Broekriem
Begin februari bij de persbijeenkomst over het jubileumjaar van Albert Heijn zei directeur Cees van Vliet dat in perioden dat consumenten de broekriem moeten aantrekken AH wil helpen op de kleintjes te letten. "Wij willen in moeiijke tijden de bondgenoot van onze klanten zijn", aldus Van Vliet die met de prijscampage die dinsdag van start gaat duidelijk inspeelt op de huidige economische crisis.

Bron: Levensmiddelenkrant/De Telegraaf

albertheijn.jpg