NIEUWVEEN – Zoals de zomer in heel Nederland aan het begin van de vakanties doordringt, maken ook supermarkten volop gebruik van deze zonnige periode. Zo heeft C1000 al weken ‘de zomer in zijn bol’, heeft Coop last van Zomer Kolder en Albert Heijn komt deze week met Last Minute Deals.
Iedere zomer spelen de supermarkten in op de komkommertijd met diverse acties en leuke kortingen. Had Albert Heijn de afgelopen jaren nog de Zomerhits, dit jaar slaan zij een nieuwe weg in met de Last Minute Deals (met bijpassende tv-commercial). Extra bonusaanbiedingen tot 50 procent korting waar je volgens de marktleider ‘voor thuis blijft’. Ook voor de internettak van de formule heeft Albert Heijn gedacht, klanten kunnen deze zomer namelijk hun boodschappen laten bezorgen voor slechts 2,50 euro.
Dagattracties
Albert Heijn is niet de enige supermarkt die volop inzet op de zomer. Poiesz heeft Pak-in Pak-uit weken. Klanten kunnen voordeel pakken, stichting Heppie steunen, fietstochten maken, leuke prijzen winnen en ze maken ook kans op leuke kaarten voor een dagje weg. Het weggeven van dagjes weg lijkt erg populair want ook Coop geeft tijdens de Zomer Kolder, veel voor een schijntje, het tweede kaartje gratis van een dagattractie. Bij Jan Linders sparen klanten voor vouchers die ingezet kunnen worden voor dierenparken, zwemparadijzen en musea.
Lotto
Vomar heeft een afwijkende actie. Klanten van de Noord-Hollandse formule sparen voor korting op sportproducten van het merk Lotto. C1000 heeft al weken de ‘De zomer in zijn bol’ en zet met het komische duo Cas Jansen en Jack Wouterse volop in op de barbecue.
Bron: Levensmiddelenkrant