Team_Picnic_PostNL-3.jpg

Picnic stapt in sportsponsoring

AMSTERDAM – Onlinesupermarkt Picnic zet een eerste stap in sportsponsoring. Het wordt vanaf 2025 eerste titelpartner van wielerploeg Team Picnic PostNL. Het nieuwe partnerschap met de top-wielerploeg duurt minimaal tot 2028.

Redactie |

De wielerploeg acteert op het hoogste niveau van wielrennen bij zowel de mannen, vrouwen als opkomende talenten. Picnic hoopt met de sponsoring de naamsbekendheid in Nederland, Duitsland en Frankrijk te vergroten. “Vanaf volgend seizoen zijn we vier jaar lang trotse partner van Team Picnic PostNL. Wielrennen bevordert gezondheid en verbinding, net zoals wij dat doen door dagelijks verse, gezonde producten te leveren. Net als professionele wielrenners trotseren onze runners alle weersomstandigheden en streven ze altijd naar het beste resultaat. Deze samenwerking laat zien hoe innovatie en teamwork succes kunnen stimuleren, of je nu een professionele wielrenner bent of deel uitmaakt van ons team dat dagelijks boodschappen inpakt en bezorgt. Samen streven we elke dag naar de beste resultaten en kijken we uit naar de etappes die we samen gaan beleven”, zegt medeoprichter Michiel Muller.

Nieuwe kansen
Ook de wielerploeg zelf ziet nieuwe kansen. Zo stelt teammanager Iwan Spekenbrink van Team Picnic PostNL. “De kernwaarden van Picnic - innovatie, kwaliteit en het promoten van een gezonde levensstijl - liggen dicht bij de onze. Zowel Picnic als het team zijn organisaties met veel energie, ambitie en een grote drive om vooruitgang te boeken en dingen voor elkaar te krijgen. Met Picnic erbij zullen we de prestaties van het team verder versterken en bijdragen aan een toekomst waarin we blijven innoveren en het beste in onszelf en in elkaar naar boven halen. Tegelijkertijd zijn we gemotiveerd om samen met Picnic te groeien en uit te breiden in Europa, met hun huidige focus op Nederland, Duitsland en Frankrijk.”

Innovaties
Voormalig titelsponsor dsm-firmenich blijft wel betrokken bij het team, ondanks dat de naam niet meer zichtbaar zal zijn op de kleding van de wielrenners. De ceo van het bedrijf zegt daarover: "De toetreding van Picnic als nieuwe titelpartner markeert vandaag een belangrijke mijlpaal voor het team. Als langdurige partner, sinds 2015, hebben we ons gericht op het versnellen van innovaties op het gebied van voeding en gezondheid om de prestaties van de renners te optimaliseren. Samen hebben we een uitstekende en veelbelovende basis gelegd voor de komende jaren, zowel voor het vrouwen- als het mannenteam. De komst van twee nieuwe titelpartners voor het team in de afgelopen twee jaar is een bewijs van die sterke basis. We blijven het team ondersteunen en zullen dé innovatiepartner blijven op het gebied van voeding en gezondheid."

Bron: Levensmiddelenkrant