NIEUWVEEN – Veel supermarkten spelen begin 2013 weer in op de prijsbewuste consument die de dure feestmaand december wil compenseren. Levensmiddelenkrant biedt een overzicht; van hamsteren tot en met Sonja Bakker.
Traditiegetrouw start Albert Heijn het jaar met de Hamsterweken. De bekende hamsters speelden op 1 januari direct weer de hoofdrol in de tv-reclame van de marktleider. Van 2 tot en met 6 januari kunnen klanten er ‘groots inslaan.’
C1000 doet ‘het’ zoals gebruikelijk met haar Euroweken. 2013 start voor de rode formule met 100 aanbiedingen voor één euro die worden aangeprezen in de commercials door acteurs Cas Jansen en Jack Wouterse. C1000 gunt consumenten wel iets langer de tijd om te ‘profiteren’ dan AH, namelijk tot en met dinsdag 8 januari.
Daalder waard
Een aantal ketens was direct na de kerstdagen al begonnen met ‘aantrekkelijke acties’ die lopen tot en met de eerste dagen van 2013. Zo heeft Dekamarkt marktaanbiedingen en is een euro er volgens deze formule tot en met 6 januari ‘een daalder waard’. Dirk, Bas en Dirgros zweren in dezelfde periode bij de Mega Saleweken, Jan Linders momenteel 50% kortingweken voert en Hoogvliet 'veel' ronde prijzen hanteert. OOk MCD en Coop doen mee met respectievelijk ronde prijzen en naar beneden afgeronde prijzen.
Afvallen
Origineler is wat dat betreft Lidl dat niet inspeelt op prijsgevoeligheid van de consument maar op zijn goede voornemens. De formule werkt hiervoor samen met dieetgoeroe Sonja Bakker. Lidl verkoopt een speciale editie van het nieuwe boek van Bakker ‘Bereik je ideale gewicht voor het hele gezin!’. De ingrediënten voor de weekmenu’s in dit boek zijn verkrijgbaar bij de harddiscounter.
Bron: Levensmiddelenkrant.nl