Lidl Museumactie in reprise

HUIZEN – Wist Lidl in 2013 nog dertien musea te strikken voor zijn Museum actie, dit jaar kunnen klanten kiezen uit maar liefst 25 verschillende musea. De discounter schrapt echter de gratis toegang voor deelnemende bezoekers van de supermarktketen.

Remco van der Meij |

Wel rekte Lidl het aantal bezoekdagen voor actiedeelnemers fors op van twee naar dertig. Klanten van de discounter kunnen - in navolging van vorig jaar - bij besteding van 10 euro aan producten voordelig naar één van de 25 deelnemende musea, tussen 14 juni en 13 juli 2014. Daar staat tegenover dat Lidl de gratis toegang uit 2013 geschrapt heeft. Dit jaar zullen klanten het luttele bedrage van 1 euro moeten neertellen aan de museumkassa voor toegang tot de verschillende toonzalen, waarbij opvalt dat met name de Nederlandse kastelen goed vertegenwoordigd zijn in het aanbod van de discounter.

Erfgoed
Lidl stelt met de Museumactie het bezoeken van musea - met name voor kinderen - op de kaart te willen zetten: “Musea beheren ons gemeenschappelijk erfgoed en zijn daarmee van grote maatschappelijke waarde. Verleden, heden en toekomst komen in musea samen. Vaak zijn er speciale programma’s voor kinderen, zodat zij op speelse wijze kunnen leren en kennis vergaren. Zeker in de musea die deelnemen aan de Lidl Museumactie.”

Periode
Via een code op de kassabon kunnen klanten online tussen 28 april en 18 mei een voucher aanvragen, waarmee klanten voor toegang kunnen krijgen tot een museum in de actieperiode. Deze loopt van 14 juni tot en met 13 juli 2014.

Bron: Levensmiddelenkrant

lidl__museumactie_2014.jpg