ALPHEN AAN DEN RIJN – Discountsupermarkt Dirk van den Broek start met een stapsgewijze prijsverlaging van diverse producten. De verlagingen zijn volgens de supermarkt een tegengeluid op de blijvend stijgende prijzen van de eerste levensbehoeften van Nederland.
Dirk begint met het verlagen van de prijzen van producten zoals pasta, ontbijtproducten, frisdrank, limonade en zuivel van zowel A-merken als huismerken. De huidige prijsverlagingen volgen op eerdere ingrepen die de discounter vorig jaar doorvoerde op huis- en A-merken.
Extra voordeel
“Dirk let al jaren scherp op de eigen kosten, zodat we waar mogelijk onze klanten extra voordeel kunnen bieden,” vertelt directeur Marcel Huizing. “Als eerste supermarkt dit jaar verlagen we daarom de prijzen van boodschappen. Bij Dirk vinden we het belangrijk dat onze klanten niet meer betalen dan nodig is.”
Dirk realiseerde in 2024 een gezonde groei door efficiëntie en het scherp letten op de kosten. Twee jaar geleden stopte Dirk al met reclame op televisie, iets dat een aanzienlijke besparing opleverde. In de operatie werden ook grote stappen gezet. Dat resulteerde in de goedkoopste supermarkt in onder andere biologische producten, koffie, groente en fruit en onlangs ook voor budgetboodschappen volgens de Consumentenbond.
Bron: Levensmiddelenkrant