Nieuw aanbod Bol.com concurreert met supers

NIEUWVEEN – Bol.com heeft woensdag een nieuwe online ‘drogisterij’ geopend. Met de ruim tienduizend artikelen, van deodorant tot en met shampoo, concurreert men dus vanaf heden steeds meer met supermarkten.

De stappen die Bol.com zet zijn geheel in lijn met de ontwikkeling van de laatste tijd waarin aan het traditionele assortiment van cd’s en dvd’s nieuwe productgroepen worden toegevoegd zoals babyartikelen en kookspullen.

Kruisbestuiving
Begin dit jaar kwam Bol.com in handen van Ahold, moederbedrijf van Albert Heijn en Etos. De aankoop zou Ahold een fantastische combinatie van online verkoop van non-food en food bieden, zei Ahold ceo Dick Boer destijds in een interview met radiozender BNR. “Met de overname ontstaan ook mogelijkheden om Albert.nl, bol.com en de Albert Heijn-winkels te linken, aldus Boer. “We gaan mogelijke kruisbestuivingen onderzoeken.”

Truus.nl
De nieuwe uitbreiding van Bol.com volgt op het recente faillissement van Truus.nl. Deze online retailer richtte zich op de verkoop van cosmetica, verzorgingsproducten en schoonnmaak- en wasmiddelen. De Ahold -dochter lijkt deze markt nu over te nemen.

Bron: Levensmiddelenkrant.nl

egewe-a840x630.jpg