wheel of recycling1.jpg Wheel of Recycling.

Carrefour focust op recycling

ZAVENTEM – Carrefour België is in enkele van haar hypermarkten een sensibiliseringscampagne in het kader van World Cleanup Day gestart. Deze campagne maakt consumenten bewust van het belang van beter sorteren en recycleren. Carrefour doet dit in samenwerking met afvalverwerkingsbedrijf Fost Plus en vijf belangrijke leveranciers.

Kim Schoonman |

Dankzij een interactief spel, ‘The Wheel of Recycling’, leren de klanten van Carrefour hoe ze verschillende soorten verpakkingen correct kunnen sorteren. Via deskundige uitleg en concrete voorbeelden verduidelijkt het spel hoe leveranciers de milieu-impact van hun verpakkingsmateriaal verminderen en hoe consumenten mee kunnen helpen in het verkleinen van de afvalberg.

Duurzaamheidsstrategie
De sensibiliseringscampagne kadert binnen een bredere duurzaamheidsstrategie waarin Carrefour zich inzet om wereldleider te worden in de voedseltransitie. Carrefour en haar partners geloven dat hun ambitie om afval te verminderen alleen haalbaar is met de steun van consumenten. Daarom richt deze campagne zich ook op bewustwording rond voedselverspilling en recyclage, met de bedoeling een schonere en duurzamere wereld te creëren. De campagne loopt tot eind november en wordt in 2025 opnieuw gelanceerd.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: