Billboardreclame van Lidl als beste beoordeeld

NIEUWVEEN  – Het billboard van supermarkt Lidl is gekozen als Hollands’ Beste Billboard in de eerste Golden Swipe verkiezing.

Het billboard, waarop een blij ogend, bananen-etend jongetje is te zien dat reclame maakt voor groente en fruit van Lidl, werd door 3000 stemmers gekozen als winnaar. Winnaar Lidl krijgt van marktonderzoekbureau Ruigrok | NetPanel de Golden Swipe – een goudkleurige bezem - uitgereikt.

Tatjana
Uit het onderzoek blijkt dat mannen een duidelijke voorkeur hebben voor auto-billboards. Bij vrouwen blijkt juist de Cornetto favoriet, gevolgd door Lidl, Amstel Radler en IKEA. Een billboarduiting met een visual van een sexy man of vrouw blijkt weer goed te werken; onder mannen scoorde Basic Fit (met Tatjana Simic)  hoger dan bij vrouwen. Vrouwen sprak het billboard met het half ontblote herenbovenlijf van Bloemenbureau Holland weer meer aan.

Bron: Levensmiddelenkrant

afbeelding1-a900x525.jpg