section1_page42_article51_1.jpg Inge van der Pol, Arno Snoey, Sabine Kuiper, Sennah Curfs, Niels van Berkel en Kai Otten zijn volop bezig met innoveren in de visconservencategorie.

Beste Introductie: WINNAAR: JOHN WEST TWIST CURRY

UTRECHT – De stazakken tonijn en zalm van John West vallen al langer op in het visconservenschap en trekken jongere kopers aan. Met Twist Curry voegt John West nieuwe Aziatische smaken toe aan deze populaire Twist-range. Een logische en lekkere aanvulling, vindt Sabine Kuiper, marketing manager bij John West. Dat vinden inkopers en retailers ook. Vandaar dat ze Twist Curry hebben uitgeroepen tot Beste Introductie 2022.

Redactie |

Welke ingrediënten zijn nodig om een succesvolle introductie op de markt te zetten?
“Bij John West zijn we volop bezig met innoveren in de visconservencategorie. Het is een prachtige categorie, met gezonde, natuurlijke en proteïnerijke producten. Het is belangrijk dat de introductie gebaseerd is op consumenteninzichten. Daarom kijken we bij John West naar de wensen en behoeften van de consument, zodat onze innovaties de doelgroep aanspreken. Dat geldt zeker voor onze tonijn in een authentieke Thaise currypasta met kokosmelk. Onze producten zijn niet alleen smaakvol, maar ook verpakt in een handige stazak, aansprekend voor de jongere doelgroep. De foody verschijning, met een smakelijke foodvisual aan de voorzijde, heeft een positieve impact op de perceptie van visconserven. De onderscheidende stazak valt op in het schap en zorgt daarmee voor de juiste confrontatie. Naast gemak in gebruik, zitten de producten boordevol goeds en is de tonijn verantwoord gevist volgens MSC-keurmerk. Deze introductie sluit daarmee perfect aan op de wensen van de consument. Verder is de juiste ondersteuning om bekendheid onder consumenten te genereren van belang. Iets waar wij het afgelopen jaar veel aandacht aan hebben besteed door middel van een uitgebreide mediacampagne.”

Wat zijn de hoogtepunten van het afgelopen jaar met dit product?
“De totale John West Twist-range laat mooie resultaten zien. Zo weten we met Twist nieuwe kopers naar de categorie te trekken, terwijl de penetratie in de categorie dalend is. Twist trekt jongere kopers aan en zorgt daarmee voor vernieuwing in de categorie. Twist Curry, met smaken die geïnspireerd zijn op de Aziatische keuken, is een logische en lekkere aanvulling op de populaire Twist-range en draagt bij aan deze mooie resultaten. Het afgelopen jaar hebben we een volledige mediacampagne opgezet, van tv tot online en in-store, om de Twist Curryvarianten onder de aandacht te brengen bij de consument.”

"Categorie visconserven verdient meer ruimte en aandacht"
section1_page42_article51_2.jpg

Welke stappen kan de retailer zetten om de categorie van het winnende product te vergroten?
“Met een lage CO2-voetafdruk en producten hoog in proteïne voor een goede prijs, is dit een prachtige categorie met veel groeipotentieel. Het belangrijkste is dat de categorie meer ruimte en aandacht verdient. Wij kijken niet alleen naar innovaties, maar bespreken ook samen met retailers de ideale floorplanning, schapindeling, schapcommunicatie en inspiratie richting de consument. Op deze manier hebben we de afgelopen jaren al mooie resultaten behaald voor de categorie.”

Wat mogen we dit jaar weer van jullie aan mooie introducties verwachten?
“Binnen onze Twist-range hebben wij onlangs een groter verpakkingsformaat voor onze hero geïntroduceerd. Daarnaast hebben wij een baanbrekende innovatie in het John West-assortiment op de markt gebracht: John West Vegan visvrije tonijn. Deze nieuwe range, bestaande uit twee smakelijke varianten, is gericht op consumenten met een flexitarische levensstijl, die één of meerdere dagen per week vlees- en visvrij willen eten.”

"Een product dat meehelpt aan het gemak van de klant en daarmee op de trend inspeelt."

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: