Formules

Aldi Nord maakt reclame voor eigen merken

ESSEN – Aldi Nord in Duitsland gaat voor het eerst eigen merken onder de aandacht brengen in publiekstijdschriften, zoals ‘Freundin’, ‘Brigitte’, of ‘TV-Spielfilm’. De discounter focust daarbij op de kwaliteit van de producten.

Willem-Paul de Mooij |

Dat meldt het Duitse vakblad Lebensmittelzeitung deze week. Aldi heeft de afgelopen jaren achter de schermen intensief gewerkt aan haar eigen merken. Zo is de receptuur, verpakking en positionering verbeterd. De merken zijn nu klaar om bij een groot publiek onder de aandacht te brengen met de slogan ‘Merken, exclusief bij Aldi’. “Wij hoeven ons niet achter vreemde merken te verstoppen”, zegt Wilhelm Albers bij Aldi Nord.
In de winkels van Aldi zelf worden de producten ook extra onder de aandacht gebracht met onder meer plafondhangers en displayplaatsen. Of Aldi Nederland iets dergelijks van plan is, is nog niet bekend.

Bron: Lebensmittel Zeitung

marken_exclusiev_bei_aldi.jpg