ekoplaza-winkelformule-2.jpg

Ekoplaza wint titel ‘meest duurzame merk van Nederland’

VEGHEL – Ekoplaza is in de Sustainable Brand Index 2025 uitgeroepen tot het meest duurzame merk van Nederland volgens consumenten. Voorheen stond Tony's Chocolonely vaak op nummer één.

Redactie |

Sustainable Brand Index voert onafhankelijk onderzoek uit naar duurzame merken en meet hoe consumenten het duurzame imago van bekende en gevestigde merken ervaren. Het onderzoek wordt elk jaar gedaan in 23 verschillende sectoren, waaronder de supermarktsector. In elke sector wordt een winnaar gekozen, en er wordt een algemene lijst samengesteld van de tien merken die consumenten als het meest duurzaam beschouwen.

Nieuwkomer
Ekoplaza kwam in 2024 als nieuwkomer in de lijst van meest duurzame merken. In 2025 heeft Tony's Chocolonely, jarenlang de nummer één, plaatsgemaakt voor de biologische supermarkt. Ekoplaza voert ook de ranglijst voor supermarkten aan. “De naamsbekendheid van Ekoplaza is de afgelopen jaren gegroeid. Consumenten ervaren het merk als betrouwbaar en duidelijk, wat extra belangrijk is in een tijd waarin veel bedrijven zich willen positioneren op duurzaamheid”, aldus Erik Elvingsson Hedén, oprichter van de Sustainable Brand Index.

Betrouwbare biologische boodschappen
Hans van Mierlo, marketing manager bij Ekoplaza, voegt hieraan toe:  "Als biologische supermarkt doen we geen concessies aan onze principes, ook niet een beetje. Iedereen die bij Ekoplaza binnenstapt kan rekenen op betrouwbare biologische boodschappen, luchtvrachtvrije artikelen en producten uit een korte keten. Dat Ekoplaza door de consument is uitgeroepen als nummer 1, is een mooie bevestiging dat we de juiste koers varen en tevens onze motivatie om ons dagelijks in te zetten voor een gezondere planeet."

Bron: Levensmiddelenkrant