HELSINGBORG – Het Zweedse saladebarmerk Picadeli heeft in Duitsland haar driehonderdste vestiging geopend. Enkele maanden geleden stond de teller nog op 250. De snelle expansie is het resultaat van de succesvolle strategie en de groeiende vraag naar gezonde en duurzame voedingsconcepten in Duitsland.
Picadeli is onderdeel van het Zweedse Greenfood Group. Het bedrijf levert zelfbedieningssaladebars voor supermarkten en foodservice locaties en is actief in diverse Europese landen en de Verenigde Staten. "De groei van 250 naar 300 saladebars in zo'n korte tijd toont niet alleen de kracht van ons bedrijfsmodel aan, maar ook hoe goed we voldoen aan de behoeften van consumenten aan gezond en duurzaam voedsel", aldus David von Laskowski, ceo en group president van Picadeli en Greenfood Group.
Kunstmatige intelligentie
Technologie is een belangrijk onderdeel van de werkwijze van de keten. Door de inzet van digitale processen en geautomatiseerde bestelsystemen zijn de vereiste uren arbeid per week teruggebracht van 50 naar 15. De AI-gestuurde systemen maken volgens het bedrijf diepgaande analyses van consumptiepatronen mogelijk. Hierdoor wordt voedselverspilling geminimaliseerd en worden aanbiedingen geoptimaliseerd om aan te sluiten bij lokale voorkeuren.
"Onze technologie is de sleutel tot ons succes en cruciaal voor onze snelle expansie. Door onze gedigitaliseerde saladebars in supermarkten te plaatsen, maken we gebruik van hun bestaande klantenstromen, waardoor er geen noodzaak is voor investeringen in nieuwe panden. Hierdoor kunnen we efficiënt opschalen en tegelijkertijd een hoogwaardig foodconcept leveren aan zowel consumenten als retailpartners", aldus Von Laskowski.
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops