TILBURG – Van Geloven heeft Vereniging Professionele Frituurders (ProFri) beloofd dat het luxe merk De Bourgondiër exclusief beschikbaar blijft voor het out-of-homekanaal en niet in de supermarkt.
Marketing directeur Marcel Joosten van Van Geloven heeft hiervoor deze week een verklaring ondertekend, meldt ProFri. Het merk De Bourgondiër, dat bekend staat om de luxe rundvleeskroketten en bitterballen, zal alleen maar beschikbaar zijn in de klassieke horeca, catering en fastservice. Voor ProFri is het belangrijk dat dergelijke ‘exclusieve’ producten voor out-of-home na verloop van tijd niet in de supermarkt belanden. “Veel ondernemers in het out-of-home kanaal zoeken naar kwalitatief hoogwaardige snacks die niet verkrijgbaar zijn in de supermarkt om zich daarmee te kunnen onderscheiden. Oftewel: bijzondere en lekkere producten waarvoor consumenten speciaal terugkomen.”
Noodzaak
Marcel Joosten, van Van Geloven, zegt ook de noodzaak te zien van het exclusief houden van producten. “Ondernemers moeten de zekerheid hebben dat iets wat exclusief voor hen is, dat ook blijft.” Nu Van Geloven exclusiviteit heeft beloofd aan ProFri, ontvangt Van Geloven voor De Bourgondiër het zegel ‘100% Exclusiviteit’ van de vereniging. De vakvereniging bezegelde al eerder 11 andere producten.
Bron: Out.of.Home Shops