Vakbond opent online klaagbaak Aldi

NIEUWVEEN - Vakbond CNV Dienstenbond is gestart met een online meldpunt voor personeel en oud-medewerkers van Aldi. De bond zegt steeds meer signalen en klachten van mensen bij de discounter te krijgen.

Joost Agterhoek |

CNV Dienstenbond zei eerder al klaar te zijn met Aldi. Er zou een toenemende werkdruk op het personeel zijn en geen erkenning op het hoofdkantoor voor problemen op de winkelvloer. Een voormalige bedrijfsarts van Aldi klapte afgelopen week uit de school over de klachten bij het personeel en vakbonden FNV Bondgenoten en CNV Dienstenbond presenteerden een zwartboek over de formule.

Zwijggeld
CNV Dienstenbond opent nu het Meldpunt Aldi, waar personeel anoniem hun mogelijke klachten kwijt kunnen. Als alle meldingen zijn gebundeld, gaat CNV daarmee naar de Arbeidsinspectie, zo zegt de bond. Ook vraagt CNV zich af of en hoeveel mensen ‘zwijggeld is aangeboden’.

Gesprek
Aldi herkent zich niet in de kritiek over de werkdruk en de slechte omstandigheden. Een woordvoerder zei vorige week tegen Levensmiddelenkrant niet goed te begrijpen waarom de vakbonden deze strijd voeren via de media. Aldi en CNV heeft vrijdag 9 november een gesprek gehad en dat is volgens Aldi goed verlopen. CNV-bestuurder Roos Rahimi zegt dat Aldi in het gesprek niet aangaf landelijk de werkdruk aan te willen pakken.

Bron: Levensmiddelenkrant

aldi_pand_exterieur_2_resized_site.jpg