SPAR-Express-in-Ireland-1.jpg Foto: Spar International

Buitenland

Spar International gaat samenwerken met NielsenIQ

CHICAGO – Spar International gaat samenwerken met databureau NielsenIQ (NIQ). Alle Spar partners wereldwijd krijgen toegang tot de NIQ Spaceman services. Met deze dienst kunnen de Spar-landenorganisaties de marktpositie van alle partners van de retailorganisatie versterken.

Redactie |

Spar heeft de grootste groep van onafhankelijke detail- en groothandelaren ter wereld die allemaal samenwerken onder de Spar-naam. In totaal heeft Spar bijna 14.000 winkels in meer dan 48 landen. Spar International is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het wereldwijde netwerk en voor de verbetering van de concurrentiekracht, productiviteit en winstgevendheid van haar partners.

NIQ Spaceman helpt ondernemers met een geïntegreerd en geautomatiseerd planogram-proces. Technologie speelt een steeds crucialere rol bij het maken van schappenplannen door voortdurend veranderende assortimenten en klantvoorkeuren. “NIQ Spaceman wordt veel gebruikt in 79 landen, bij meer dan 3000 FMCG- en niet-FMCG-fabrikanten en retailers wereldwijd. Het gebruik van deze software heeft NIQ-klanten geholpen hun omzet met 10-35% te verbeteren, hun assortiment te optimaliseren en de voorraad met 10-30% te verminderen”, meldt NIQ in het bericht op de website.

Inzichten
"We zijn blij om samen te werken met NIQ om onze wereldwijde landenorganisaties toegang te bieden tot deze oplossing. De innovatieve software van NIQ Spaceman stelt onze partners in staat de kracht van datagestuurde inzichten te benutten en weloverwogen beslissingen te nemen over hun ruimtetoewijzing, indeling en productplaatsing. Deze samenwerking onderstreept onze toewijding aan onze partners bij het leveren van geavanceerde oplossingen die hun succes stimuleren", zegt Tom Rose, hoofd operaties van Spar International.

“Deze samenwerking is een opwindende kans voor ons om alle Spar-landenorganisaties te ondersteunen bij het optimaliseren van hun schapruimte en het bevorderen van groei in diverse markten. Door gebruik te maken van onze ervaring met het samenwerken met geselecteerde partners in het verleden, hebben we met succes de groei gestimuleerd door middel van effectieve strategieën voor ruimtebeheer”, aldus Simon Trott, analytics-leider NIQ.

Bron: Levensmiddelenkrant