Reportage: Deka Beverwijk toont luxer assortiment

 BEVERWIJK - Het assortiment van Deka- Markt heeft in het luxe segment een flinke uitbreiding ondergaan. Met nieuwe presentaties voor onder meer verse vis, versbelegde pizza’s, pasta en zelf gesneden carpaccio werkt de formule aan verbetering van de versuitstraling.

Redactie |

 De innovaties zijn te zien bij de DekaMarkt aan de Spoorsingel in Beverwijk. Deze supermarkt is op 2 december officieel heropend, zonder overigens dicht te zijn geweest. Er is een flink aantal nieuwe formule-elementen toegepast in de zeer ruime winkel van een kleine 4.000 m2. Enkele noviteiten bevinden zich op het zeer in het oog springende verscarré in het midden van de supermarkt. Aan de voorzijde van het carré wordt de vis op een andere wijze gepresenteerd. Er staat behalve een presentatiemeubel met voorverpakte vis ook een kleiner meubel met verse vis op ijs. De gebakken vis die er ligt, wordt gefrituurd in de winkel. De toonbanken bij de overige versgroepen van het carré – brood, kaas en vleeswaren – zijn lager gemaakt, waardoor de medewerkers meer zichtbaar zijn voor de klanten. Ook is het de bedoeling dat de medewerkers zich voor de toonbanken begeven om de klanten proactief te benaderen.

Luxere producten
Andere nieuwigheden in en om het carré wat betreft assortiment en presentatie zijn dat de vleeswaren zelf gesneden en vervolgens verpakt (Klappack) worden, een aparte presentatie met verse pasta en meubels met versbelegde pizza’s en zelf gesneden carpaccio. “Klanten die op zoek zijn naar luxere producten herkenden deze niet voldoende. We willen hen beter bedienen door uitbreiding van het assortiment en een betere versuitstraling”, aldus Aldo Breed, manager marketing en communicatie bij DekaMarkt. Bovendien is het assortiment met buitenlandse specialiteiten uitgebreid.

Bekijk de volledige reportage in Levensmiddelenkrant week 50 op pagina 5

Bron: Levensmiddelenkrant

deka_beverwijk01.jpg