BERLTSUM – In de deze week geopende Poiesz in het Friese Berltsum is het borrelplein volledig vernieuwd. Hiermee maakt de supermarkt de belofte waar dat iedere nieuw geopende winkel een verbeterde versie is van de vorige winkel.
De Poiesz in Berltsum is een volledig nieuw gebouwde supermarkt. Deze vervangt de in 2018 van Spar overgenomen winkel in het dorp. Met de compleet nieuwe winkel heeft de supermarkt van de gelegenheid gebruik gemaakt om niet alleen een duurzame maar ook een gezellige winkel neer te zetten. Het nieuwe 100 m² grote borrelplein is daar een onderdeel van.
“Bij Poiesz vinden we dat eten en drinken vooral ook lekker moet zijn en met het nieuwe borrelplein geven we daar een nieuwe dimensie aan op de winkelvloer,” volgens Jan Hoitema die bij Poiesz verantwoordelijk is voor marketing en communicatie. “We willen de beleving op de vloer die je hebt op de versafdelingen nog een stukje doortrekken naar de hoek van de winkel.”
Inspirerend
Naast het ruime bier- en wijnassortiment staan er lage meubels met een uitgebreid assortiment nootjes, kaas, speciale wijnen en bieren en lokale specialiteiten. Mark Smit, als category manager verantwoordelijk voor deze groepen, legt uit: “Met dit borrelplein geven we invulling aan onze wens om deze groep artikelen op een betere en inspirerende manier te presenteren, zodat de klant alles kan vinden voor een lekker genietmomentje.”
De nieuwe opzet van het borrelplein zal daar waar de ruimte het toelaat onderdeel worden van nieuwe winkels. De komende tijd zijn dat de winkels in Oostwedde, Rolde en Zuidlaren. Er wordt ook een compleet nieuwe winkel gebouwd naast de bestaande Poiesz in De Westereen die deze zomer open gaat.
Bron: Levensmiddelenkrant