Carola Hundling PepsiCo.jpg

Pepsico benoemt Carola Hundling tot retail sales director Nederland

UTRECHT – Carola Hundling is aangesteld als retail sales director Nederland. Zij wordt met haar team verantwoordelijk voor alle foodcategorieën van PepsiCo binnen retail. Ze heeft sinds 2016 diverse commerciële functies binnen het bedrijf bekleed. In haar nieuwe functie zal Hundling de strategische samenwerking met PepsiCo’s retailpartners verder uitbouwen en de juiste focus op gezamenlijke duurzaamheidsprogramma’s richten.

Redactie |

Hundling startte haar carrière bij Mars waar ze verschillende commerciële functies bekleedde binnen de chocolade- en petcaredivisies. In 2016 kwam zij bij PepsiCo. In 2023 maakte Hundling deel uit van de Next Leadership 50 lijst van MT/Sprout, een getuigenis van haar toewijding, innovatief denken en inzet voor positieve verandering.

Passie voor transformatie
"We zijn verheugd dat Carola de rol van retail sales director op zich neemt. Carola heeft een passie voor transformatie, brengt veel commerciële ervaring met zich mee en is een inspirerende leider. We zijn ervan overtuigd dat we samen met Carola de verdere stappen kunnen zetten om te blijven groeien en om een onmisbare partner te worden voor onze retailklanten", aldus Stijn Storms, general manager van PepsiCo Nederland.

PepsiCo stelt zich tot doel om de groei de komende jaren voort te zetten vanuit een sterke omni-channel strategie met de focus op duurzaamheid en kwaliteit van het assortiment. Zo zijn eerder dit jaar de recepturen van Lay’s chips aangepast naar 25% minder zout in vergelijking tot andere aardappelchipsmerken om consumenten minder zout te laten eten. Ook wordt het bakproces in de chipsfabriek in Broek op Langedijk verduurzaamd. PepsiCo werkt samen met Eneco aan een wereldwijd energieproces waarmee Lay’s chips per 2025 met schone energie gebakken wordt. Deze ontwikkelingen vormen een deel van een strategisch transformatieplan, PepsiCo Positive, dat zich richt op duurzame veranderingen in de bedrijfsvoering.

Bron: Levensmiddelenkrant