Ondernemersfamilie nog een Jumbo rijker

IJSSELSTEIN – Ondernemersfamilie Langerak heeft zijn rode kleuren ingeruild voor het Jumbo-geel. Tijdens de ombouw van de derde en laatste C1000 nam de firma uit IJsselstein er nog een winkel bij. “We zoeken de competitie bewust op.”  

Joost Agterhoek |

Alsof de verbouwing van een derde winkel in vijf maanden tijd niet genoeg was, kocht het familiebedrijf een Jumbo-filiaal vierhonderd meter van de vestiging in IJsselstein erbij. De voormalige C1000 in winkelcentrum Clinckhoeff opende woensdag 18 februari haar deuren als Jumbo. Het vlakbij gelegen filiaal ging bij de overname vorige maand een week dicht voor een verbouwing. Of zoals Ruud Langerak het noemt: “het Langeraksausje eroverheen”. Met de laatste heropening telt de ondernemersfamilie vier Jumbo-winkels, twee in Bodegraven en twee in IJsselstein. De winkelcentrumsuper gaat over twee à drie jaar over naar nieuwbouw in hetzelfde winkelcentrum. De super wordt dan met ruim de helft vergroot.

Gezonde strijd
Zo veel winkelmeters vlak bij elkaar kan onderlinge concurrentie creëren. Dat is voor Langerak echter geen probleem, zegt hij. “Die zoeken we bewust op. Waar wordt de klant het prettigst geholpen, wie doet het beter? Die gezonde strijd hebben we met Bodegraven bijvoorbeeld al jaren. Daarbij kan je in één bedrijf juist de winkels op elkaar afstemmen, zoals de openingstijden en lokale marketing.”
Het familiebedrijf profileerde zich onder de C1000-vlag altijd sterk met lokale acties. Ruim twee jaar geleden nog gaven de ondernemers wegens het 65-jarig jubileum auto’s, boodschappenpakketten ter waarde van 65 euro en allerlei andere prijzen weg. Lokale marketing blijft ook bij Jumbo prima toepasbaar, vindt de ondernemer, en belangrijk. In de eigen winkels denkt Langerak dit te doen door een hoge servicegraad. “Klantvriendelijke medewerkers en een schone, verse en volle winkel. In dat opzicht was het bij C1000 niet veel anders”, aldus Langerak.

Bron: Levensmiddelenkrant

c1000_ondernemer_ruud_langerak_portret_winkel_versplein_2.jpg