ZAANDAM – Grootgrutter Albert Heijn komt binnenkort met een nieuwe bonuskaart, waarmee persoonlijke aanbiedingen worden gedaan aan klanten.
Het bedrijf verwacht de kaart over twee weken landelijk te introduceren. Alle oude Bonuskaarten zijn vanaf 7 januari 2014 onbruikbaar. Grootste innovatie van de nieuwe kaart is dat Albert Heijn op grote schaal gaat starten met het doen van persoonlijke aanbiedingen. Deze zijn gebaseerd op het individuele koopgedrag van klanten. Het bedrijf expirimenteerde al enige jaren op beperkte schaal met persoonlijke aanbiedingen.
Belonen
Met de nieuwe Bonuskaart kunnen alle klanten gebruik blijven maken van de vertrouwde Bonuskortingen, zegt AH. “Daarvoor hoeft de klant niets te doen. Daarnaast ontvangen klanten, als zij ervoor kiezen om hun nieuwe Bonuskaart online te activeren, ook persoonlijke aanbiedingen en sparen zij in de toekomst sneller Air Miles.” AH stelt dat de Bonuskaart – na activatie – een echte klantenkaart wordt waarmee de supermarkt ‘klanten bedankt en beloont’.
Privacy
Volgens Albert Heijn is de privacy achter de nieuwe kaart goed gewaarborgd. Ook is het nog altijd mogelijk met een anonieme bonuskaart boodschappen te doen. Die klanten krijgen echter geen toegang tot individuele aanbiedingen.
Bron: Levensmiddelenkrant