Lidl start Italiaanse week met 75 introducties

NIEUWVEEN - Discountketen Lidl pakt vandaag in diverse landelijke ochtendkranten groot uit met de start van een Italiaanse week. Marktleider Albert Heijn lanceerde onlangs een actieweek rond hetzelfde thema.

Onder het motto ‘Kom naar de winkel voor het grootste Italiaanse assortiment ooit!’ introduceert Lidl 75 Italiaanse producten. De Italiaanse specialiteiten behelzen onder meer Tagliolini lintpasta, Trottole pasta, Roma tomaten, Buffelmozzarella en een assortiment van zes soorten Italiaans ijs in 750 ml beker.

AH
Marktleider Albert Heijn lanceerde eind januari opvallend genoeg een actieweek rond exact hetzelfde thema. Met dagbladadvertenties, speciale winkelsigning en themahoeken voorzien van Italiaanse Vespa scooters, werd een tijdelijke serie exclusief in-out-assortiment in de kijker gezet.

Kopie
Sommige marktvolgers verweten AH hiermee een kopie van Lid's al langer bestaande themaweken te maken. Een AH-XL manager uit Leiden meldde Levensmiddelenkrant dat de marktleider in het verleden ook al vaker met landenthema's heeft gewerkt. "Dit hebben we met de Italiaanse week een nieuw vervolg gegeven", aldus de AH-man.

Bron: Levensmiddelenkrant

foto_lidl.jpg