ahtogo..png Foto: Albert Heijn

Jubileum voor AH to go

ZAANDAM – De Albert Heijn to go-formule bestaat 25 jaar. Op de oprichtingsdag, 15 november, wordt dat gevierd. Medewerkers delen dan op de NS-stations gratis stroopwafels uit, is er een winactie met als prijs een jaar lang gratis koffie bij AH to go en krijgen klanten twee weken lang 25% korting op de nieuwe Italiaanse broodjeslijn.

Redactie |

De eerste Albert Heijn gemakswinkel, zoals de formule toen nog werd genoemd, opende zijn deuren in 1999 op station ’s-Hertogenbosch. Het toen nog nieuwe concept wilde tegemoet komen aan de wensen van forenzen en reizigers om onderweg snel iets te drinken of te eten te kunnen kopen. In de loop der jaren is de formule uitgegroeid tot een keten van 187 winkels, waarvan 46 op een NS-station. Verder zijn ze te vinden op universiteiten, ziekenhuizen, hogescholen, kantoren en tankstations.

Avondwinkel
Rob Heesen, verantwoordelijk voor partnerships en business development bij Albert Heijn, licht toe: “Waar AH to go 25 jaar geleden begon als een zogenaamde ‘avondwinkel’ is het mooi om te zien hoe we vandaag de dag zijn uitgegroeid tot de eerste keuze voor een kop koffie of een lekker broodje of gezonde salade voor onderweg. Ook in de toekomst blijven we ons richten op verdere groei en uitbreiding van het aantal to go’s met een relevant aanbod voor onze klanten.”

Supersnel
“De verkoop van producten op een station gaat supersnel en dat vraagt dagelijks een uitdagende samenwerking tussen onze afdelingen commercie, operatie en logistiek”, zegt Maarten van Ammers, business manager van AH to go bij NS.” Alles moet kloppen, elke dag weer. Pas dan kunnen reizigers de hele dag rekenen op verse producten en gevulde schappen. Gezien de beperkte ruimte die er is, is dat echt een prestatie.”

Klanten weten de AH to go’s goed te vinden. Wekelijks worden er 257.000 kopjes koffie verkocht. Bij de populairste producten horen naast koffie ook de croissants, boordjes kip pesto en Strank appels.

Bron: Levensmiddelenkrant