Lidl hoofdkantoor Huizen.jpg Foto: Lidl hoofdkantoor Huizen

Formules

Lidl zet in op reclamebureau Alfred

Huizen – Lidl heeft na een langdurige pitch gekozen voor reclamebureau Alfred. Mediabureau Zigt blijft samenwerken met de discountsuper. De pitch was gebaseerd op een briefing voor een vernieuwde marketingstrategie en nieuw campagneconcept om het merk Lidl te versterken. Alfred gaat meteen van start.

Hoofd marketing Lidl Nederland, Laura Klaver, die begin oktober aantrad in haar nieuwe functie, kijkt uit naar de nieuwe samenwerking met Alfred: “Lidl is toe aan een nieuwe stap en we kijken ernaar uit om deze samen met Alfred te zetten. Het is een bureau met veel retailervaring en heeft in de pitch laten zien dat het een goede strategische en creatieve partner is die het merk Lidl kan versterken. Er ligt nu een sterk campagneconstruct klaar dat we 360 graden kunnen doorvertalen. We gaan de komende periode samen aan de slag om onze purpose – een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk maken – invulling te geven en het merk nog verder te laten groeien.

Nieuw hoofdstuk
“We waren verrast over hoe Lidl zich onderscheidt van andere supermarkten. Er zijn zoveel verhalen en producten die een podium verdienen”, vertelt Jeroen van de Sande, Executive Creative Director bij Alfred. “We zijn echt fans geworden. Vanuit dat gevoel is het idee voor de campagne ook ontstaan.” Managing Director Yvette Belt-Beekman vult aan: “En de chemie met het team van Laura was meteen helemaal goed. We hebben heel veel zin om te beginnen aan een nieuw hoofdstuk voor Lidl – en voor het bureau.”

Sterk verhaal
Klaver voeg toe: “Lidl is echt anders dan andere supermarkten. Ik zie heel veel unieke bewijsvoeringen die het verhaal van Lidl nog sterker kunnen vertellen. Alfreds pitch haakte daar precies op aan. We gaan laten zien dat de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs bij ons mogelijk is en werkelijk samen kan gaan.”

Bron: Levensmiddelenkrant

 

Lees meer over: