VEENDAM – C1000 en Donald Duck spelen met een actie gezamenlijk op een ludieke manier in op ‘de komkommertijd’. Bij aankoop van twee komkommers krijgen klanten een speciale komkommer-editie van Donald Duck cadeau.
Staatssecretaris Henk Bleker van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie deelde vanmorgen in C1000 de Reede in Veendam het eerste exemplaar van het weekblad uit en beantwoordde vragen van schoolkinderen over komkommertijd en komkommers. Bleker: “Mijn moeder maakte altijd komkommer in plakjes met honing klaar, dat blijf ik het lekkerst vinden.”
Uit een onderzoekje van Donald Duck blijkt dat bijna 60 procent van de kinderen niet weet wat komkommertijd is, een periode waarin weinig nieuws is omdat veel mensen met vakantie zijn. Wel eet bijna 90 procent twee keer per week een komkommer.
Van 18 tot en met 23 juli krijgen klanten van C1000 bij aankoop van twee komkommers een speciale Donald Duck editie cadeau. Het GroentenFruit Bureau, het bedrijf dat zich sterk maakt voor de promotie van groenten en fruit, steunt de actie.
Bron: