VEGHEL – Diverse Jumbo-winkels organiseren tijdens de Week tegen Eenzaamheid workshops Kletsboeketten binden. Met deze actie brengen Jumbo supermarkten door het hele land ongeveer 2300 klanten bij elkaar. Met de workshops wil Jumbo een bijdrage leveren tegen de strijd tegen de eenzaamheid.
Jumbo biedt in de Week Tegen Eenzaamheid ook boeketten aan in alle winkels. Aan de bloemen kan een gratis kaartje worden gehangen waarmee gemakkelijk een gesprek kan worden aangeknoopt met iemand die een praatje kan waarderen. Bij inlevering van Jumbo Extra’s Punten kunnen klanten zo’n boeket gratis aan anderen aanbieden.
Kletskassa’s
Het familiebedrijf zegt zich verantwoordelijk te voelen om de wereld elke dag een beetje beter te maken voor nu en in de toekomst. Sinds 2019 heeft Jumbo Kletskassa’s in Nederland en België waar klanten naast het afrekenen ook een praatje kunnen maken met de kassamedewerker. Ook is de supermarktketen deelnemer van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid. Dit is een samenwerkingsverband van bedrijven, maatschappelijke organisaties en overheidsinstellingen, die de Week tegen Eenzaamheid organiseert.
Verbinding
“Het hele jaar door hebben onze collega's in de winkels oog voor hun klanten en als familiebedrijf kijken we ook echt naar elkaar om. Ik vind het belangrijk dat mensen zich gezien voelen. Onze koffiehoeken en Kletskassa’s in de winkels dragen daar aan bij en met deze workshops en tal van andere activiteiten het hele jaar door brengen onze winkels buurtgenoten met elkaar in verbinding”, aldus Colette Cloosterman-van Eerd, aanjager van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid en mede-eigenaar van Jumbo.
Bron: Levensmiddelenkrant