Klantvriendelijkste EMTÉ verslaat Jumbo nipt

LEUSDEN - EMTÉ Supermarkten is uitgeroepen tot klantvriendelijkste supermarkt van Nederland. In het landelijke onderzoek van MarketResponse blijft de Sligro-formule Jumbo net.

Peter Smit |

In de sectie supermarkten verslaat EMTË met een score van 8,23 Jumbo (8,21) maar net. In de overall uitslag eindigen de foodretailers op een respectievelijk zevende en achtste plaats. Overallwinnaar van de verkiezing is modeketen Miss Etam, met een klantvriendelijkheid score van 8,51. Dit is een bijzondere prestatie aangezien Miss Etam evenals EMTÉ nieuw binnenkwam in de top tien. EMTÉ wist de hoge score te bereiken door een stijging van de klantvriendelijkheidscore - terwijl andere bedrijven veelal een daling laten zien - heeft de supermarktketen de zevende plaats ingenomen. De formule scoorde ook hoog op de criteria ‘niet onnodig lastigvallen’ en ‘beschikbaarheid van deskundig personeel’.

Ervaring
De uitslag is gebaseerd op een representatief onderzoek van MarketResponse onder ruim 2500 Nederlanders. Zij zijn gevraagd naar een positieve, klantvriendelijke ervaring in het afgelopen jaar en welk bedrijf zij het meest klantvriendelijk vinden. Vervolgens werden de genoemde bedrijven op 5 klantvriendelijkheidscriteria beoordeeld. Het onderzoek heeft geleid tot een lijst van ruim 200 beoordeelde bedrijven, waarvan de beste tien genomineerd werden.

Trots
Johan van Heerebeek, commercieel directeur, is trots op de uitverkiezing. “Dit komt niet uit de lucht vallen. In al onze winkels wordt voortdurend gewerkt aan het verbeteren van de klantvriendelijkheid. Deze prijs is een prachtige erkenning voor de inspanningen van alle medewerkers. Zéker wanneer het de beoordeling van de klant is!”

Bron: Levensmiddelenkrant

klant_vriendelijkste_supermarkt_-a840x630.jpg