VEGHEL - Jumbo breidt zijn directie uit met twee nieuwe directieleden. Vanaf 1 juli zullen Matthijs Moeken en Duncan Hoy toetreden tot de Jumbo directie als directeur marketing en directeur winkeloperatie.
Moeken en Hoy zijn beide afkomstig uit de C1000-directie. Jumbo groep holding wil op deze manier inspelen op de toenemende groei van de Jumbo organisatie en de verdergaande integratie met C1000. Ceo Frits van Eerd: “Deze directie-uitbreiding kenmerkt de volgende fase van ons integratieproces. Nu de daadwerkelijke personele, operationele en logistieke integratie steeds meer gestalte krijgt, kunnen we nog meer focus binnen onze organisatieaansturing creëren. Hiermee vergroten wij tegelijkertijd de synergie tussen C1000 en Jumbo; de twee ketens die de komende tijd steeds meer gaan samensmelten.”
Marketing
Colette Cloosterman-van Eerd, nu directeur formule en marketing, wordt chief creative officer (cco). In deze functie zal zij zich richten op het waarborgen en verder ontwikkelen van de Jumbo formule. Jan Heuving (nu directeur Operatie) zal zich als directeur Vastgoed en Ondernemerszaken richten op Jumbo’s locatiebeleid en de ondersteuning van de groeiende groep Jumbo en C1000 ondernemers.
Portefeuille
In de directie van C1000 zal de portefeuille van Matthijs Moeken worden overgenomen door directievoorzitter Niels Onkenhout. Duncan Hoy zal als directeur Retail Operations zitting blijven houden binnen de C1000 directie.
De Raad van Bestuur van Jumbo Groep Holding blijft in tact en bestaat uit CEO Frits van Eerd, CFO Ton van Veen en directievoorzitter C1000 Niels Onkenhout.
Directie
De Jumbo directie blijft bestaan uit een statutaire directie en een operationele directie. De statutaire directie wordt gevormd door ceo Frits van Eerd, cfo Ton van Veen en cco Colette Cloosterman-van Eerd. De operationele directie bestaat uit Dick Dijkstra (directeur ICT), Jan Heuving (directeur vastgoed en ondernemerszaken), Duncan Hoy (directeur winkeloperatie), Karel de Jong (directeur supply chain), Gea Kuiper (directeur human resources), Matthijs Moeken (directeur marketing) en Ed van de Weerd (directeur commercie).
Bron: Levensmiddelenkrant