Jumbo probeert minder A-merken uit

HAZERSWOUDE-RIJNDIJK – Jumbo test in een aantal filialen minder schapruimte voor A-merken en breder neergezette huismerken. Winkels in onder andere Hazerswoude Rijndijk en Hoogvliet kennen de aangepaste opstelling.

Een vergelijking van het filiaal in Hazerswoude-Rijndijk en een ondernemersvestiging in Zoeterwoude maakt aan Levensmiddelenkrant duidelijk dat Jumbo haar eigen huismerk meer ruimte geeft in de schappen. De pastasauzen van de Veghelse formule krijgen drie keer zoveel ruimte in het filiaal, net als de cola en wasmiddelen van eigen merk. In de Allerslimste Koop-folder die in Hazerswoude-Rijndijk te krijgen is, benadrukt het Jumbo-huismerk nog eens extra stevig.

Out-of-stock
De supermarktformule reageert wegens concurrentiegevoeligheid niet op de constatering van Levensmiddelenkrant. A-merkfabrikanten vrezen voor nog meer out-of-stock door dergelijke schapindelingen.

Lees meer reacties van A-merkfabrikanten en analisten op de proef in de nieuwste editie van Levensmiddelenkrant. Geen abonnement? Vraag er hier een aan of koop een exemplaar voor 15 euro.

Bron: Levensmiddelenkrant

tweede_foto-a900x525.jpg