Formules

Jan Linders krijgt regionale merkstrategie

NIEUW-BERGEN – Jan Linders heeft met ingang van vandaag gekozen voor een nieuwe merkpositionering en bijbehorende communicatiestrategie waarin vooral de regionaliteit van de keten wordt benadrukt. De nieuwe pay off luidt dan ook ‘Jan Linders. Het voordeel van het zuiden.’

Willem-Paul de Mooij |

Er is namelijk maar één supermarktformule die dit kan roepen, zegt de keten in een persbericht. Arjan Barten, Manager Marketing & Communicatie: “We hebben kritisch naar de marktontwikkeling en onze positionering gekeken. Wie zijn we en welke positie willen wij in het brein van de klant hebben. Jan Linders is een begrip in Zuidoost-Nederland, is regionaal gericht en staat voor zijn klantvriendelijkheid, een uitstekende versafdeling en voordelige producten. De slogan ‘Jan Linders. Het voordeel van het zuiden.’ dekt precies de lading.”

Bourgondisch
Met de voorgaande slogan ‘Jan Linders. Écht lekker voordelig’ werd vooral het prijsvoordeel uitgelegd, vindt de keten. “Prijsvoordeel dat vandaag de dag door alle supermarktformules geclaimd wordt. Jan Linders claimt veel meer te kunnen vertellen dan prijsvoordeel alleen”, aldus de organisatie.
Volgens de keten weet ze als geen ander waar het zuiden in is geïnteresseerd en welke goede zaken uit het bourgondische zuiden komen. “We zien onszelf als een regionale authoriteit en met dit merkconcept kunnen we ons veel beter onderscheiden van alle andere supermarktformules.”, aldus de keten die de ‘Onze Trots-artikelen’ als voorbeeld hiervan noemt. Ook wordt er gerept over het KorenGoud-brood dat meerdere malen is bekroond tot het beste van Nederland en ‘de vermaarde vlaaien’ en verse groente en fruit van bij voorkeur regionale telers.

Als eerste is sinds deze week de uitstraling van de weekfolder aangepast. Later volgt de communicatie in alle 52 supermarkten, de website en alle overige reclamemiddelen.

Bron:

jan_linders_small.jpg
jan_linders_small.jpg