ZAANDAM – Supermarktketen Albert Heijn heeft het volledige bloemen- en plantenassortiment op de schop gegooid. Vanaf week twee is er volgens de supermarkt nog meer verscheidenheid aan planten, bloemen en boeketten.
Albert Heijn meldt dat het assortiment verschilt per winkel, maar dat iedere klant iets van zijn of haar gading kan vinden. Naast uitbreiding van de bloemen en planten staan er ook duurzame kunstbloemen en is alles ruimtelijk en overzichtelijk opgesteld. Verder zegt AH dat alles zeer scherp is geprijsd. Ook wordt het aanbod potten, vazen en (wens)kaarten uitgebreid.
Waardering
Constantijn Ninck Blok, directeur merchandising & formats bij Albert Heijn: “Voor iemand anders of gewoon voor jezelf; bloemen en planten zijn altijd goed. We weten dan ook van onze klanten dat ze onze verse bloemen en mooie grote planten waarderen. Met dit vernieuwde concept bieden we klanten onder meer prachtige boeketten met een vaasgarantie van zeven dagen, diverse soorten kleurrijke bloemen en een ruim assortiment aan grote groene planten, rechtstreeks geleverd vanuit onze eigen bloemencentrale. Daarnaast bieden we met ons nieuwe assortiment kunstbloemen een alternatief voor verse bloemen aan onze klanten."
Trends
Het aanbod zal constant worden aangepast aan de seizoenen en trends, die door de AH-bloemisten nauwlettend in de gaten worden gehouden. De supermarkt koopt de bloemen en planten dagelijks van gecertificeerde kwekers, partners en via de bloemenveiling. Via de AH-bloemencentrale komen ze zo snel mogelijk in de winkel. AH garandeert dat de bloemen een week mooi in de vaas staan. Als dat niet het geval is, kunnen klanten via de klantenservice een nieuw boeket krijgen.
Bron: Levensmiddelenkrant