BAARN – Met een verrassende strategie, door de merkcommunicatie juist beperkt te houden, wisten ze bij Inproba met Ketjap Manis 30% minder suiker toch een innovatief product in de markt te zetten dat een blijvertje is gebleken. Marjolein Jonker van marketing communicatie bij Inproba legt in duidelijke bewoordingen uit hoe hen dit is gelukt.
Winnaar: Ketjap Manis 30% minder suiker Fabrikant: Inproba
Hoe is het om nu in de prijzen te vallen?
“We zijn ontzettend trots op deze erkenning. Het is een geweldige bevestiging van ons harde werk en onze toewijding aan een product met aandacht voor mens en milieu. Met deze Ketjap Manis met 30% suikerreductie spelen we goed in op de behoefte van de markt. We dragen een steentje bij aan minder suikerinname, zonder afbreuk te doen aan de smaak! Deze prijs motiveert ons om door te gaan met innoveren en onze klanten én consumenten nog beter van dienst te zijn.”
Wat hebben jullie er de afgelopen vier jaar aan gedaan om succesvol in het schap te blijven?
“We kiezen er bewust voor om onze merkcommunicatie beperkt te houden. Geen dure reclamecampagnes op televisie of in tijdschriften. We investeren liever in de inkoop van duurzame grondstoffen en een zo efficiënt mogelijke productie. Hierdoor houden we onze prijzen laag zonder concessies te doen aan de kwaliteit. Dit succes bewijst dat de consument ons toch wel weet te vinden.”
Hoe hebben jullie retailers en supermarktondernemers hierbij betrokken?
“We betrekken de retailers en supermarktondernemers met wie we samenwerken actief door overleg en feedbacksessies. Zo begrijpen we hun inzichten en werken we samen aan het verbeteren van onze producten.
We zijn dankbaar voor hun vertrouwen en kijken uit naar een succesvolle samenwerking in de toekomst. Een toekomst waarbij we gezamenlijk inspelen op de behoeften én eisen vanuit de markt.”
Wat zijn volgens jullie de belangrijkste pijlers van een goedlopend product voor meerdere jaren?
“De belangrijkste pijlers zijn kwaliteit en smaak, voortdurende innovatie, verantwoorde productie en sterke relaties met onze handelspartners. Door deze elementen te combineren, kunnen we producten creëren die ook in de toekomst succesvol blijven. Met 68 jaar ervaring in het leveren van de lekkerste en voordeligste oosterse producten hebben we een stevige basis om op voort te bouwen.”
Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.