Formule C1000 blijft bestaan na overname Jumbo

NIEUWVEEN – De C1000-formule blijft voorlopig bestaan na de overname door Jumbo. Beide formules houden een eigen directie. Daarmee gaan de investeringen die de afgelopen jaren zijn gedaan in C1000 niet direct verloren.

Willem-Paul de Mooij |

Dat melden Jumbo en C1000 donderdagochtend. "Het nieuwe bedrijf gaat met een nieuwe merkstrategie werken die voordeel gaat bieden aan klanten in heel Nederland. Uitgangspunt hierbij is dat zowel de Jumbo formule als de C1000 Rood formule blijven bestaan", aldus de officiële mededeling. Tom Heidman, directievoorzitter van C1000: "Ik had geen mooier scenario kunnen bedenken. Samen met Jumbo gaan we werken aan de grootste ondernemersretailer van Nederland. Ik ben ervan overtuigd dat de C1000-ondernemers zich thuis zullen voelen bij deze combinatie met Jumbo."

BIJEEN vernieuwd
Jumbo en C1000 leerden elkaar goed kennen tijdens het opzetten van de inkoopcombinatie BIJEEN. Deze samenwerking heeft geleid tot meer rendement. Het inkoopbedrijf wordt geïntegreerd in de nieuwe organisatie. Beide bedrijven zien veel synergievoordelen die vanuit de samenvoeging voortvloeien.

Frits van Eerd, Tom Heidman, Ton van Veen en Joost Sliepenbeek nemen zitting in de Raad van Bestuur van het nieuwe bedrijf. De huidige directies blijven Jumbo en C1000 leiden vanuit de bestaande hoofdkantoren.

Voorlopig
Eerder bevestigden diverse ondernemers tegenover Levensmiddelenkrant dat ze dit nieuws woensdagavond zelf te horen hebben gekregen op een speciale vergadering in Houten. Het is echter niet bekend hoe lang C1000 precies zal blijven bestaan. “Er is door de directies de aanzet toe gegeven dat de formules voor nu allebei blijven. Voor de langere termijn is dat niet bekend", aldus een bron.

Met de overname van C1000 krijgt Jumbo in totaal 725 winkels in handen. Ter vergelijk: Albert Heijn heeft er bijna 800.

Lees ook: Jumbo wint slag om C1000

Bron: Levensmiddelenkrant.nl

winkelwagens_c1000-a840x630.jpg