AMSTERDAM – Na vijf jaar alleen online verkrijgbaar te zijn geweest, is First Energy Gum nu ook in de supermarkt te koop. Vanaf deze week is de energie-kauwgum te koop bij 628 filialen van Albert Heijn in Nederland en België.
De suikervrije kauwgom van Olympisch schaatskampioen Mark Tuitert en YouTuber Thomas van der Vlugt is een alternatief voor energiedranken en koffie. “De afgelopen vijf jaar hebben we veel geleerd. De feedback die we vooral kregen is dat het echt werkt, maar men vond de gum ook vrij groot en heftig van smaak”, vertelt Tuitert. “Veel mensen haakte daarop af. Daarom hebben we veel tijd gestoken in de ontwikkeling van twee nieuwe producten in de smaken de ‘Red Mint en Blue Mint’. We hebben geluisterd naar onze klanten en zijn aan de slag gegaan met de grootte, smaak en verpakking. We hebben ons merk online gebouwd met een vaste klantenbasis, maar hebben altijd de ambitie gehad om overal verkrijgbaar te zijn. Daarom is deze lancering bij Albert Heijn een mooie kans die we met beide handen aangrijpen”.
Van der Vlugt voegt daaraan toe: "Wij willen een positieve impact hebben op mensen en hen helpen het maximale uit hun leven te halen. Ik hoop ook vooral dat jongvolwassenen de overstap naar onze energy gum gaan maken als een uniek en beter alternatief voor energiedrankjes of pre-workouts. We zijn verheugd om samen te werken met Albert Heijn, een geweldige partner die ons helpt deze boodschap bij een groter publiek te krijgen."
Bron: Levensmiddelenkrant