Emté verwacht uitrol persoonlijke actiezuil

BERLICUM - Het moet tegenvallen als de persoonlijke aanbiedingenzuil die Emté test in Berlicum geen succes wordt, denkt woordvoerder van de supermarktformule Wilco Jansen. 

Joost Agterhoek |

In de vijfde winkel ingericht volgens de 3.0-formule van Emté test de organisatie persoonlijke aanbiedingen in de winkel. Klanten scannen hun Fijnproeverspas of –app en zien dan de persoonlijke promo’s die voor hen gelden. De acties kunnen geprint worden, maar dat dient alleen ter herinnering tijdens het shoppen. Het Fijnproever-loyaliteitssysteem is gekoppeld aan de kassa, wat geen vertraging of extra berekening bij het afrekenen betekent. In de toekomst zijn de persoonlijke aanbiedingen ook te koppelen aan de zelfscanpistolen in de winkel.

Redemptie
De eind juni gestarte proef loopt nog te kort om met zekerheid te zeggen of het actie-aandeel in Berlicum hoger ligt door de zuil. Jansen vertelt in de nieuwste editie van Levensmiddelenkrant wel een hogere redemptie van acties in de winkel dan van de persoonlijke aanbiedingen in emails, die Emté klanten met een Fijnproevers al langer stuurt, te verwachten. “De klant staat immers al in de supermarkt als hij of zij de aanbiedingen ziet.”

Bron: Levensmiddelenkrant

aanbiedingenzuil_2-a900x525.jpg