ZAANDAM – Bonen en peulvruchten worden vanaf 10 februari bij Albert Heijn extra in het zonnetje gezet. Het huidige assortiment wordt vernieuwd en verfrist, er zijn nieuwe producten, veel voordeel en aantrekkelijke nieuwe designs. Dit alles moet het eten van bonen en peulvruchten nog makkelijker maken.
De supermarkt wil dat in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong is. Het plantaardige merk AH Terra wordt uitgebreid tot 350 producten door alle eigen merk bonen en peulvruchten daar onder te brengen. Allerhande komt met een special met de naam ‘Bonenpower’. De producten worden ook voorzien van QR-codes met recepten.
Klaar voor
“Nederland is klaar voor een plantaardiger leefstijlpatroon", aldus Constantijn Ninck Blok, directeur Merchandising & Formats bij Albert Heijn. “Uit onderzoek blijkt dat de helft van de Nederlanders ervoor openstaat om minder vlees te eten. Daarnaast adviseert het Voedingscentrum ons allemaal om minstens 150 gram peulvruchten per week te eten. We maken het daarom voor klanten nog makkelijker, lekkerder en voordeliger om te koken met bonen en peulvruchten. We komen met heerlijke nieuwe producten, mooie nieuwe designs en heel veel inspiratie."
Klanten van de supermarkt die AH Premium hebben krijgen standaard 10% korting op de producten uit het AH Terra-assortiment. Als de artikelen onderdeel zijn van Prijsfavorieten, is dat zelfs 20%.
Bron: Levensmiddelenkrant