NIJKERK – Superunielid Boni is de inkooppartner van online supermarkt Picnic. De dienst zal naar verwachting in de loop van september gelanceerd worden. Eén van de oprichtende ondernemers is Bas Verheijen, voormalig marketingtopman bij Albert Heijn en C1000.
Het nieuwe bezorgconcept meldt op haar website naar aanleiding van het artikel in het AD van woensdag meer over de achtergrond van het bedrijf. Picnic meldt alle boodschappen te bezorgen, van dagvers tot A-merken en ‘een voordelig huismerk’.
Kosten
Online boodschappen is tot nu toe in Nederland beperkt aangeslagen, vindt het viertal ondernemers, omdat er voor afhalen of bezorgen tot wel 12,95 euro extra moet worden afgerekend. Bovendien vinden veel mensen het lastig dat ze lang thuis moeten wachten op de bezorging, aldus Picnic.
Bezorgen
De nieuwe distributiemethode van Picnic, ‘zonder onnodige tussenschakels’, werkt als volgt. Muller vertelt in een gesprek met BNR (vanaf 50:00) dat fabrikanten rechtstreeks leveren aan het distributiecentrum in Nijkerk. Heeft de klant voor elf uur ’s avonds besteld, dan kan de volgende dag een tijdsmoment uitgekozen worden voor de bezorging. Het orderpicken gebeurt direct ’s nachts waardoor de klant in de ochtend bericht krijgt in welk half uur de boodschappen bij de voordeur zijn. De bezorgbusjes zijn in de wijk aanwezig en kunnen daardoor snel ter plekke zijn, aldus Muller tegen BNR.
Bron: AD/Levensmiddelenkrant