section1_page30_article51_1.jpg

Awards - Beste Introducties

Beste Introductie: WINNAAR: BAREFOOT BUTTERY CHARDONNAY

BREDA – Er wordt minder alcohol gedronken, dus áls we er voor kiezen moet het goed zijn, zegt Eveline Hoosemans, brand development manager bij Walraven Sax. En daar komt de nieuwe chardonnay van Barefoot kijken. “De wijnen van Barefoot zijn benaderbaar, smaakvol en innovatief, en de Buttery Chardonnay kruist al die vakjes aan”, aldus Hoosemans. Inkopers vinden dat ook en dus bracht Levensmiddelenkrant een welverdiende Beste Introductie-award naar de wijndistributeur. Proost!

Redactie |

Wat vinden jullie ervan om de Beste Introductie te winnen?
“Een onwijs mooie eer dat de klant voor ons product heeft gekozen. Dat laat zien dat er waardering en erkenning is voor het merk Barefoot en deze nieuwe Buttery Chardonnay. We zien dat we met z’n allen steeds minder alcoholische dranken consumeren, maar als we dan kiezen voor een wijn, moet het ook goed zijn. In een jaar waar we begonnen met een lockdown en het consumentenvertrouwen historisch laag was, zien we dan ook dat klanten blijven kiezen voor merken. En dát is het mooiste compliment dat je kunt krijgen!”

Waarom zouden inkopers jullie tot winnaar hebben uitgeroepen?
“Chardonnay is een van de meest gedronken wijnen in Nederland. Met deze Barefoot Buttery Chardonnay voegen we een unieke, boterachtige chardonnay toe aan het schap. De introductie hiervan hebben we vervolgens zowel op de winkelvloer als direct richting de consument ondersteund. Het geeft hiermee een nieuwe impuls aan het schap en draagt bij aan de groei, daar waar de markt onder druk staat. Iets waar we trots op zijn.”

Hoe hebben jullie de introductie ondersteund?
“We hebben de introductie richting consument ondersteund door een grootse PR-campagne in samenwerking met het Nederlands Asperge Centrum, waarmee we maar liefst 5,5 miljoen consumenten het verhaal achter Barefoot en deze wijn hebben verteld en hebben geïnspireerd op het gebied van food-wijnpairing. Daarnaast heeft een goed activatieplan voor op de winkelvloer bijgedragen aan het aanjagen van de rotatie op het schap.”

"Rijk, zacht en romig: deze introductie verschilt duidelijk van andere chardonnays"
section1_page30_article51_2.jpg

Wat maakt het winnende product zo uniek?
“Barefoot creëert wijnen die benaderbaar, smaakvol en innovatief zijn en we denken dat Barefoot Buttery Chardonnay al die vakjes aankruist. Deze wijn biedt liefhebbers van witte wijn een rijk, zacht en romig mondgevoel, dat duidelijk verschilt van de originele Barefoot Chardonnay, maar ook andere chardonnays op het schap. Buttery is een intuïtieve term die de textuur en de smaak van de wijn goed weergeeft en consumenten aantrekt.”

Hoe kunnen retailers het winnende product het beste aan de man brengen?
“Naast verkoop vanuit het schap, werkt het om de consument inspiratie te bieden door de wijn te pairen met food. Denk hierbij aan een impulsmeubel waarbij bijvoorbeeld de wijn, samen met de ingrediënten en een lekker recept voor asperges wordt gecombineerd. Dit zorgt voor een hogere rotatie van de wijn, maar ook voor een voller winkelmandje. Daarnaast werkt second placement bij andere categorieën zoals noten en kaas ook altijd. Voor online, dat elk jaar groeit, is het belangrijk om het verhaal achter het merk te vertellen. Over een merk als Barefoot met een bijzondere missie en visie valt veel te vertellen en we ondersteunen hier graag bij.”

"Een goedlopende toevoeging in het schap, het is dan ook echt een onderscheidend product."

Bron: Levensmiddelenkrant

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.

Lees meer over: