NIEUWVEEN – Aldi Nord, de tak van het bedrijf waar ook de Nederlandse vestigingen onder vallen, test in België een klantenkaart uit. Dat is een primeur, want niet eerder voerde de discountsupermarkt een klantenkaart of loyaliteitsprogramma in.
In zeventig winkels in de provincies West-Vlaanderen en Henegouwen wordt het concept getest, bevestigd Aldi aan Levensmiddelenkrant. In Nederland zijn op dit moment geen plannen voor een dergelijk systeem, aldus de woordvoerder.
Punten sparen
Aldi is een van de weinige grote supermarktketens dat nog geen loyaliteitsprogramma heeft. Het sparen van punten gaat allemaal via de Aldi-app. Bij aankoop van producten kunnen klanten punten sparen die ze vervolgens kunnen inwisselen voor gratis producten of een kortingsbon, aldus de Belgische media. "Via een update van de Aldi-app krijgt de klant toegang tot een QR-code nadat die een profiel aangemaakt heeft", legt woordvoerder Jason Sevestre uit. "Bij het afrekenen laat de klant de QR-code scannen aan de kassa en komen de punten automatisch op het Aldi-profiel."
Volgens de woordvoerder is de regio waar wordt getest niet willekeurig gekozen. "De winkels in de testregio zijn zeer representatief voor een succesvolle evaluatie. Hieronder vallen onder meer tweetalige winkels, stedelijke locaties en winkels op het platteland. In de app informeren we onze klanten via de winkelzoeker welke winkels deelnemen aan de testfase", aldus Sevestre.
Hoelang de test gaat lopen is niet bekend.
Bron: Levensmiddelenkrant / Belga / VRT