ZAANDAM – Ondanks, of juist dankzij het tweede coronajaar zag supermarktconcern Ahold Delhaize de omzet met 3,3 procent stijgen tot 75,6 miljard euro en een winst van 2,2 miljard euro. In 2020 was de winst nog 1,4 miljard euro.
Volgens Frans Muller, ceo en president van Ahold Delhaize, waren de resultaten van het laatste kwartaal van 2021 ondanks inflatiedruk en leveringsproblemen beter dan voorzien. Online verkopen bleven groeide in Q4 met 13 procent ten opzichte van 2020, toen deze verkopen met 84 procent groeide. Hiermee kwam groeide online verkopen over het gehele jaar met 38 procent. Er zijn netto-investeringen gepland ter waarde van 2,5 miljard euro.
Albert Heijn
In het persbericht wordt ook de overname van 38 Deen-winkels genoemd. Deze presteren volgens Muller goed en dragen bij aan de ‘sterke marktaandeelwinst van Albert Heijn’. In 2022 zet de formule zich in om uit te breiden naar nieuwe kanalen. Bijvoorbeeld door de verdere uitrol van AH to go’s bij BP-tankstations.
Bron: Levensmiddelenkrant