AH selectief in uitdelen kassabon

ZAANDAM – Klanten van Albert Heijn krijgen vanaf volgende week alleen nog een kassabon als zij erom vragen. Deze maatregel levert op jaarbasis een forse papierbesparing op. De kassabonnen die nog wel worden geprint zijn bovendien van duurzaam FSC papier.

Redactie |

Dit maakte AH vandaag bekend. De stap volgt op een test in een aantal Albert Heijn winkels met printen van de kassabon op verzoek van de klant. “Uit de proef is gebleken dat ruim 60 procent van de klanten de kassabon niet nodig vindt. In de AH to go’s ligt dit percentage nog veel hoger. Daar heeft 97 procent geen behoefte aan de kassabon. Naar aanleiding van deze positieve resultaten is besloten de proef uit te rollen naar een meerderheid van de Albert Heijn winkels”, aldus AH in een persverklaring.

Aanpassing
Een aanpassing in de kassa maakt het mogelijk om per transactie aan te geven of de kassabon geprint moet worden. Voor klanten verandert er niets. Bij het afrekenen wordt nog steeds gevraagd of de kassabon gewenst is, klanten hoeven dit niet zelf aan te geven. Alleen bij bepaalde producten, zoals pre-paid vouchers of producten met garantie krijgen klanten automatisch de kassabon.

Bron:

kassabon_large.jpg
kassabon_large.jpg