alberheijnecommercehsczwolle.jpeg Foto: Albert Heijn

AH opent tweede gemechaniseerde Home Shop Center

ZAANDAM – Op 1 juli heeft Albert Heijn haar tweede gemechaniseerde Home Shop Center geopend. Door de nieuwe vestiging in Zwolle kan de capaciteit voor online bestellingen in Noordoost Nederland aanzienlijk worden vergroot.

Redactie |

In totaal heeft de supermarktketen nu negen Home Shop Centers van waaruit de online bestellingen van klanten worden verzorgd. ‘’Als leider in de markt van online boodschappen kijken we continu hoe we door het gebruik van de nieuwste technologieën slimmer en efficiënter kunnen werken, om zo aan de groeiende vraag te kunnen voldoen. Het is dan ook geweldig dat we met ons nieuwe gemechaniseerde Home Shop Center in Zwolle nog meer klanten in Noordoost Nederland op een duurzame manier van boodschappen kunnen voorzien. En natuurlijk spelen onze nieuwe collega’s een cruciale rol in het verzorgen van de boodschappen voor onze klanten", aldus Marit van Egmond, ceo bij Albert Heijn.

Duurzaam
Albert Heijn heeft het aantal online bestellingen de afgelopen vijf jaar zien verdrievoudigen. In het nieuwe HSC kunnen per week 55.000 bestellingen worden verwerkt. Het pand is volledig gasloos en heeft meerdere duurzaamheidsoplossingen zoals zonnepanelen, een energiezuinige koelcel, ledverlichting en een warmtepomp voor de klimaatinstallatie in de kantoren.

Naast de HSC’s innoveert AH ook met andere manieren om de bezorging van online boodschappen zo duurzaam mogelijk te maken. Zo introduceerde de supermarkt eind vorig jaar de Buurtroute, waarbij bezorgmomenten aan elkaar gekoppeld worden. Iets meer dan de helft van de klanten kiest voor dit bezorgalternatief, waardoor bezorgers kortere routes kunnen rijden. Sinds november is op deze manier al meer dan 400.000 kilometer bespaard. 

Voor het einde van dit jaar gaat het bedrijf ook stoppen met het gebruik van droogijs als middel om koel- en diepvriesproducten te koelen tijdens de bezorgritten. Hiervoor komen gelpacks in de plaats. Gelijktijdig start AH een pilot om de plastic tasjes die gebruikt worden bij de bezorging van koel- en diepvriesproducten te vervoeren. Hiermee kan volgens het bedrijf ruim 600.000 kilogram plastic worden bespaard.

Bron: Levensmiddelenkrant