AH maakt regels diefstal zelfscan duidelijker

ZAANDAM – Per ongeluk of opzettelijk, klanten kunnen bij zelfscan een artikel vergeten af te rekenen. Albert Heijn communiceert sinds enige tijd bij zijn betaalpalen duidelijker de regels omtrent zelfscannen.

Joost Agterhoek |

Het is altijd zo geweest dat bij diefstal Albert Heijn zich het recht voorbehoudt om aangifte te doen, zegt AH-woordvoerder Anoesjka Aspeslagh. “Dat gold en geldt ook voor zelfscan. Daar zagen we nog kansen in de communicatie naar de klant. Om misverstanden te voorkomen attenderen wij klanten sinds een aantal weken bij de betaalpaal op de regels rondom zelfscan.”

Opzet
Die regels worden bij de betaalpaal weergegeven. Zo staat er dat AH controleert en toeziet op ‘het juiste gebruik van scannen en afrekenen’. “In het geval bij controle niet alle producten zijn afgerekend beschouwen wij dit als diefstal en kunnen wij aangifte doen.” Overigens blijft het aan de supermarktmanager om te beoordelen of er sprake is van opzet, of dat een klant vergeten is een artikel af te rekenen, benadrukt Aspeslagh.

Bron: Levensmiddelenkrant

ah_large_amersfoort_zelfscanning_4_resized_site.jpg
ah_large_amersfoort_zelfscanning_4_resized_site.jpg
ah_large_amersfoort_zelfscanning_4_resized_site.jpg