ZAANDAM – Albert Heijn heeft de nieuwe winkelorganisatie bekendgemaakt. Met dit nieuwe model raken 7500 leidinggevenden hun huidige baan kwijt. Wel krijgen zij een andere functie.
Zo verdwijnen de functies teamleider en assistent-supermarktmanager. Zij gaan er volgens de supermarkt qua loon niet op achteruit, maar ziet een deel van de leidinggevenden zijn loon minder snel stijgen bij een toekomstige cao-loonsverhoging.
Drie soorten managers
Een sterk managementteam werkt straks met elkaar samen om nog beter in te kunnen spelen op de behoefte van de klant, met focus op vers, service en gemak. Bij het nieuwe model heeft de grootgrutter drie gespecialiseerde managers voor: vers, operatie en service. De manager vers is verantwoordelijk voor de versafdeling, waarbij criteria als kwaliteit en presentatie van alle versproducten onder valt. De manager operatie stuurt de winkelprocessen aan. De manager service houdt het zelfscanplein draaiende. Alle managers vallen onder de supermarktmanager, zullen vaak op de winkelvloer te zien zijn en sturen daar elk hun team aan. Zij worden ondersteund door shiftleiders, zo meldt de keten.
OR
Ook geeft de Ondernemingsraad van de formule een reactie op de plannen. Zij zeggen jarenlang mee te hebben gedacht, geadviseerd en besloten. Nadat al hun eisen en wensen zijn voldaan, hebben zij een positief advies gegeven.
Bron: Levensmiddelenkrant