NIEUWVEEN – De stap van discounter Lidl om opnieuw binnen- en buitenlandse reizen aan te bieden wordt door retail- en merkendeskundige Paul Moers als kansrijk ingeschat. “Lidl is een betrouwbaar merk en ze maken gebruik van de juiste partners.”
Klanten van Lidl kunnen vanaf vandaag in de 350 winkels van de discounter en online via www.lidl-reizen.nl reizen boeken. “Een goede zet”, zegt Moers op BNR Nieuwsradio. “Je ziet dat de groei in het supermarktkanaal stagneert en dat partijen op zoek gaan naar alternatieven die de verkoop aanjagen. De verkoop van reizen is daar een voorbeeld van.” Moers dicht Lidl kansen toe. “De discounter wordt door consumenten gezien als een betrouwbaar merk waardoor men ook open zal staan voor de aankoop van reizen bij Lidl.” Daarnaast, zo stelt Moers, maakt de discounter gebruik van de juiste partners. “Stip Reizen, Marysol en Select Holidays zijn partners van Lidl in dit traject. Allemaal gerenommeerde reisorganisaties en dat zal consumenten sterken in de keuze om juist bij Lidl een reis te boeken.”
Stuntprijzen
Het is overigens niet de eerste keer dat Lidl reizen aanbiedt. Eerdere reizen die Lidl aanbood voor regelrechte stuntprijzen waren onder andere naar England. Zo kostte een 3-daagse minicruise naar Newcastle in Engeland voor twee personen slechts 78 euro. Daarbij was bij besteding van minimaal 25 euro aan boodschappen bij Lidl het tweede ticket gratis. In thuisland Duitsland verkoopt het supermarktbedrijf met enig succes al langer reizen.
Bron: