'Tot 30 procent meer omzet met Bonuskaart'

ZAANDAM – Albert Heijn introduceert deze week zijn nieuwe Bonuskaart. De nieuwe kaart waarbij de marktleider klanten persoonlijke aanbiedingen doet, kan voor 20 tot 30 procent omzetstijging zorgen.

Dat zegt marketingdeskundige Paul Postma in een gesprek met Radio 1 verslaggever Jeroen Schutijser. Consumenten zullen niet doorhebben dat zij meer kopen, maar uit onderzoek blijkt dat consumenten toch 20 tot 30 procent meer uitgeven, zegt de marketingdeskundige.

Webwinkels

Klanten kunnen de nieuwe Bonuskaart vanaf deze week ophalen/bestellen. Dat kan zowel persoonlijk als anoniem. Na 6 januari 2014 zijn de oude kaarten niet meer geldig en worden alle oude Bonuskaartnummers en bijbehorende gegevens verwijderd of onomkeerbaar versleuteld. De online bestelhistorie in de AH webwinkels blijft wel beschikbaar, die is niet gekoppeld aan het oude Bonuskaartnummer.

Bron: Radio 1/Levensmiddelenkrant

bonuskaart_voorzijde-a840x630.jpg