ZAANDAM – Supermarktketen Albert Heijn breidt de dienstverlening voor zakelijke bezorgklanten uit. Het aantal zakelijke locaties groeide de afgelopen twee jaar met 70% en AH verwacht dat deze groei de komende jaren blijft doorgaan. Om deze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn, heeft de supermarkt een aantal aanpassingen gedaan.
Door beter af te stemmen bezorgmomenten, een laag minimum bestelbedrag en met lage bezorgkosten hoopt AH haar klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. “We waarderen onze zakelijke partners, zijn trots op de jarenlange samenwerking met hen en op de mooie mijlpalen en resultaten die we samen halen,” aldus Rob Heesen, directeur business development & partnerships bij Albert Heijn. “Met de groei in de zakelijke markt zijn wij in staat een nog bredere groep klanten te helpen met een gezondere leefstijl.”
Kinderopvang
Onlangs werd de samenwerking met kinderopvangorganisatie Partou verlengd en sloten twee andere organisaties zich aan. Hiermee is de supermarkt volgens eigen zeggen de grootste leverancier van kinderopvanglocaties in Nederland en worden bijna 5000 locaties bevoorraad. "Wij zijn heel blij met Albert Heijn als partner", aldus Ron Mulder, manager inkoop bij Partou. “Zij ontzorgen ons met het uitgebreide, voedzame en gezonde aanbod, en de zekerheid dat boodschappen de volgende dag worden geleverd. Daardoor kunnen wij ons concentreren op onze belangrijkste taak: het zorgen voor de kinderen. Daarmee draagt Albert Heijn bij aan een veerkrachtige en vitale nieuwe generatie."
Een lopende pilot met zorgverlener Carinova wordt uitgebreid. Albert Heijn bezorgt de boodschappen van cliënten van de organisatie. Deze mensen kunnen zelf bepalen wat ze eten en of ze losse ingrediënten, verspakketten of kant-en-klaar maaltijden willen. De boodschappen worden afgeleverd tot in de keuken. Op deze manier kunnen mensen langer zelfstandig wonen en toch gezond eten zonder zorgen.
Bron: Levensmiddelenkrant