Weidemelklogo straks ook in het buitenland

HAARLEM – Het weidemelklogo van Stichting Weidegang komt per 1 januari 2016 ook beschikbaar voor buiten Nederland geproduceerde zuivelproducten die voldoen aan de critera van weidezuivel. 

Marije de Leeuw |

Stichting Weidegang meldt in een bericht dat ze daarmee invulling geven aan de wens van deelnemende supermarkten om de productie-eisen voor weidezuivel uit andere landen op dezelfde manier te borgen als Nederlandse weidezuivel. Weidezuivel is zuivel gemaakt van melk van koeien die jaarlijks ten minste 120 dagen, minimaal 6 uur per dag in de Nederlandse wei lopen.

FrieslandCampina
Het Weidemelklogo is in 2007 geïntroduceerd door FrieslandCampina om weidegang van koeien in Nederland te stimuleren en de producten gemaakt van weidemelk herkenbaar te maken voor de handel en de consument. In 2012 is het logo overgedragen aan Stichting Weidegang. Sindsdien kunnen ook andere zuivelondernemingen en supermarkten voor hun huismerk gebruik maken van het weidemelklogo. In andere West-Europese landen is weidegang van koeien in toenemende mate ook een belangrijk maatschappelijk thema. Inmiddels is in Duitsland al weidemelk op de markt geïntroduceerd. 

Bron: Levensmiddelenkrant

weidemelk.jpg